berichtje vanuit het vliegtuig

14 april 2013

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik zit alleen in het vliegtuig, om ergens te landen waar de werkelijkheid van al het gedroom over Zuid Amerika ECHT gaat beginnen!

gedroom over:

- het Spaans. wat ooit begon in de 2e klas met ¿Hay una panadería por aqui? , waar dus al een beetje een weggezakte basis van is, wil ik graag vloeiend leren spreken!! dat is mooi (bonita) want dit is de enige taal, naast wat inheemse talen, die ze allemaal spreken. Ook hun Engels is zeer beperkt, wat dan weer niet zo erg is want dat is het mijne ook ;-)

- de natuur die zo adembenemend mooi schijnt te zijn met veel verschil in landschap(de kust is vooral woestijnerig en meer landinwaarts is het tropischer. er zijn veel bergen waardoor er ook veel op hoogte ligt), de dieren... eigenlijk geen woorden waard en ik denk dat google-afbeeldingen ook niet voldoet dus ik MOET daar gewoon heen!
ik zal voor jullie ook wat mooie plaatjes maken....

- de cultuur. zoals ze nu met elkaar omgaan; het dagelijks leven van de mensen daar! hun verhalen. de passie, vanuit het hart. manana manana zal mij goed staan. maar ook waar de gronden zitten van de Maya's en (zal ik vooral mee te maken hebben) de Inca's. ik hou niet van geschiedenis omdat het al geweest is maar  hiervan wil ik alles weten. oa het mysterie rond de Nasca-lijnen, de verborgen stad Machu Pichu, more to explore

- de vrijheid. het avontuur, de spanning en het kunnen doen wat en wanneer ik wil. geen uitgezette routes (globaal is ok), schema's en vaste plannen. ik wil het zo graag zelf ontdekken!

het liefst zou ik de Amazone jungle ingaan, diep genoeg zodat er weinig 'buitenwereld' meer is en dan het leven van een stam opzoeken en hier mee leven.
maar er bestaat ook nog zoiets als realiteit dus geen zorgen haha

ik heb 3 maanden. een inzoom op 3 landen, lijkt mij beter dan alles vluchtig te zien... het grootste gedeelte alleen @ Peru, May reist een stukje mee in Bolivia, dan weer by myself en met mi amor MP zuid-B + Noord Argentina! how blessed am i ~

nog een paar uur terug in de tijd vliegen (zo gek..ik heb 6 uur meer), stap ik uit op Lima Airport en dan gaat het eindelijk beginnen. ga ik er achter komen hoe ik deze droom ga leven en weet ik eindelijk hoe het echt is....

ik laat natuurlijk af en toe iets van me horen. je kan je inschrijven op de site en dan krijg je bericht als ik iets geplaatst heb.

- mede mogelijk gemaakt door ProAct, Arons, Post NL, Damen, Facilicom, en aaaalle oppasadresjes! -

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade