Arequipa + Colca Canyon

21 april 2013 - Arequipa, Peru

Arequipa is de mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb. Alles is gebouwd van wit vulkanisch steen, wat van een van de vulkanen komt die je vanuit de stad kunt zien.. de Misti, de .. en de ... Ik heb getwijfeld om er 1 te beklimmen maar ik voelde me nog niet helemaal goed. Andere hele gave optie is een hike de Andes in, wat met een beetje geregel vast ook een doorlopende route kan zijn.

En daar gaan we dan om half 3 in de ochtend. De Colca Canyon is de op 1 na diepste ter wereld (de diepste ligt er naast maar is moeilijk te bereiken..).

Om bij de Canyon te komen kom je over een hoogvlakte die op 4910 meter ligt. Daar merk je helemaal niks van als je in de bus blijft zitten, zou fijn zijn als ik dat wist of als iemand me dat vertelde.

Het condor uitzichtpunt is ongeveer op het diepste punt van de canyon, dat wil zeggen daar waar het grootste hoogteverschil is.

Je ziet meteen dat het geen gewone vogel is. Vooral groot, zwart, met bovenop de vleugels een wit patroon. Bijzonder om te zien.

Bij 4900 meter mogen we eruit, we worden verondersteld ' geacclimatiseerd' te zijn. we worden wel gewaarschuwd om rustig te zijn.

alleen de duizenden stapeltjes stenen - ieder stapeltje staat garant voor een goede reis van de stapelaar - maken duidelijk dat het een bijzonder punt is.